ÚvodTématické operační programy Integrovaný operační program

Integrovaný operační program

Prioritní osa 1 a – Modernizace veřejné správy (Cíl Konvergence)
Prioritní osa 1 b – Modernizace veřejné správy (Cíl Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost)


Prioritní osa 1a zahrnuje podíl aktivit programu podporovaných v regionech spadajících do cíle Konvergence.
Prioritní osa 1b zahrnuje podíl aktivit programu podporovaných v regionech cíle RKaZ (to je
na území hl. města Prahy).

Globální cíl- Modernizace ústřední státní správy prostřednictvím rozvoje informační společnosti

Specifické cíle:

  • zlepšit úroveň služeb elektronické veřejné správy
  • zvýšit využívání internetu občany pro komunikaci s veřejnou správou
  • snížit administrativní zatížení občanů, podnikatelů a veřejného sektoru


Kdo může žádat o dotaci

  • organizační složky státu a jimi zřizované
  • příspěvkové organizace


Výše podpory

Příspěvek z ERDF představuje 85 % celkových veřejných zdrojů a spolufinancování z národních veřejných zdrojů (příspěvek ze státního rozpočtu) dosahuje 15 %; národní spolufinancování pokryjí příjemci ze svých rozpočtových kapitol.


Podporované oblasti

1.1 Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě


Typy podporovaných projektů

  • vytváření, rozvoj a údržba celostátních základních a dalších relevantních registrů veřejné správy včetně systému bezpečného a chráněného přístupu
  • budování komunikační infrastruktury veřejné správy
  • vybudování přístupových míst pro komunikaci s informačními systémy veřejné správy
  • elektronizace služeb veřejné správy, a to zejména formou elektronizace procesních postupů u jednotlivých agend v oblasti justice, bezpečnosti, daňové a celní správy, kultury, vzdělávání, zdravotnictví, dopravy, zaměstnanosti, sociální péče, hospodářství a archivnictví


Prioritní osa 2

Zavádění ICT v územní veřejné správě

Globální cíl- Modernizace územní veřejné správy prostřednictvím rozvoje informační společnosti.


Specifické cíle:

  • zvýšit úroveň služeb elektronické veřejné správy na regionální a místní úrovni
  • snížit administrativní zatížení občanů, podnikatelů a veřejného sektoru
  • Kdo může žádat o podporu:
  • kraje a jimi zřizované a zakládané organizace
  • obce a jimi zřizované a zakládané organizace
  • svazky obcí


Výše podpory

Veškeré způsobilé výdaje projektů jsou financovány z veřejných zdrojů. Celkové veřejné zdroje činí 200 977 851 €, z toho příspěvek z ERDF představuje maximálně 85 % celkových veřejných zdrojů; spolufinancování z národních veřejných zdrojů zajistí příjemci ze svých rozpočtů (minimálně v rozsahu 15 % za projekt).


Podporované oblasti

2.1 Zavádění ICT v územní veřejné správě

Typy podporovaných projektů

  • sdílení dat s centrálními registry ve veřejné správě a vytváření dalších relevantních registrů pro potřeby územní veřejné správy
  • budování komunikační infrastruktury územní veřejné správy
  • vybudování přístupových míst pro komunikaci s informačními systémy veřejné správy
  • elektronizace služeb veřejné správy, a to zejména formou elektronizace procesních postupů u jednotlivých agend vykonávaných orgány územní veřejné správy


Prioritní osa 3

Zvýšení kvality a dostupnosti veřejných služeb

Globální cíl- Zvýšení efektivity, kvality a dostupnosti veřejných služeb v oblasti sociální integrace, zdravotnictví, služeb zaměstnanosti a zajištění bezpečnosti a prevence rizik.


Specifické cíle:

  • posílení sociální integrace prostřednictvím procesu transformace residenčních sociálních služeb v jiné typy sociálních služeb a při zajištění kvality a dostupnosti sociálních služeb umožňujících návrat uživatelů zpět na trh práce a do společnosti
  • inovace a modernizace infrastruktury péče o zdraví obyvatel s důrazem na rozšíření národních sítí specializovaných pracovišť, prevenci zdravotních rizik a zvýšení efektivity, kvality a nákladovosti systému poskytování služeb veřejného zdraví
  • zvýšení kvality služeb zaměstnanosti a podpora rozvoje nových nástrojů a institucí služeb zaměstnanosti, včetně vzdělávání zaměstnanců a klientů služeb zaměstnanosti
  • zvýšení kvality na úseku prevence a řešení rizik prostřednictvím modernizace infrastruktury
 

Kdo může žádat o dotaci

  • organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace
  • kraje a jimi zřizované organizace
  • nestátní neziskové organizace
  • obce a jimi zřizované organizace
  • podnikatelé (osoby zapsané v obchodním rejstříku a osoby podnikající na základě živnostenského oprávnění nebo na základě zvláštních předpisů)
  • fyzické a právnické osoby poskytující veřejnou službu v oblasti zdravotní péče
  • organizační složky státu v oblasti služeb zaměstnanosti (MPSV, ÚP)


Výše podpory

Příspěvek ERDF bude činit 85 % z celkových veřejných výdajů, míra spolufinancování z národních veřejných zdrojů (pouze zdroje státního rozpočtu), v návaznosti na poskytnuté zdroje ERDF, dosáhne pro celou oblast intervence 15 %.


Podporované oblasti

  • 3.1 služby v oblasti sociální integrace
  • 3.2 služby v oblasti veřejného zdraví
  • 3.3 služby zaměstnanosti
  • 3.4 služby v oblasti bezpečnosti, prevence rizik a řešení rizik


Typy podporovaných projektů

  • investiční podpora procesu a zavádění jednotného přístupu v transformaci pobytových zařízení sociálních služeb v jiné typy sociálních služeb
  • investiční podpora při zajištění dostupnosti takových služeb, které umožní návrat příslušníků nejvíce ohrožených sociálně vyloučených romských lokalit zpět na trh práce a do společnosti
  • investiční podpora poskytovatelům sociálních služeb, zaměstnavatelům a dalším subjektům při prosazování a realizaci nástrojů sociální ekonomiky
  • modernizace a obnova přístrojového vybavení (zdravotnických prostředků) národních sítí zdravotnických zařízení včetně technického zázemí
  • systémová opatření v oblasti prevence zdravotních rizik obyvatelstva a prevence sociálního vyloučení osob znevýhodněných jejich zdravotním stavem nebo věkem
  • řízení kvality a nákladovosti systému veřejného zdraví
  • investiční podpora transformace a posilování služeb zaměstnanosti v ČR, včetně vytvoření nestátních institucí trhu práce (center trhu práce)
  • vybudování dalších školicích středisek služeb zaměstnanosti a podpora spolupracujících organizací
  • vybudování a podpora poradensko-vzdělávacích středisek pro klienty služeb zaměstnanosti
  • vybudování informačního systému operačních středisek IZS
  • vybudování potřebné infrastruktury pro zajištění efektivity příjmu a poskytování humanitární pomoci (podpora vybudování logistické základny s odpovídajícím technologickým vybavením)
  • vybudování odpovídající infrastruktury pro jednotný a efektivní výcvik IZS (vybudování Národního centra pro krizovou připravenost a výcvik složek IZS - velký projekt)
  • pořízení technologie pro zajištění efektivní akceschopnosti IZS
  • zřízení kontaktních a koordinačních center po celém území ČR
 

Prioritní osa 4a – Národní podpora cestovního ruchu (Cíl Konvergence)
Prioritní osa 4b – Národní podpora cestovního ruchu (Cíl Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost)


Prioritní osa 4a zahrnuje podíl aktivit programu podporovaných v regionech spadajících do
cíle Konvergence.
Prioritní osa 4b zahrnuje podíl aktivit programu podporovaných v regionech cíle RKaZ
(území hl. města Prahy).

Globální cíl- zvýšit využití potenciálu území prostřednictvím národních, systémových intervencí v oblasti ČR.


Specifické cíle:

  • zvýšení počtu subjektů napojených na rezervační systém CR
  • zajištění zvýšení kvality poskytovaných služeb CR, jejich jednotnou certifikací a standardizací
  • zkvalitnění statistik a informací o cestovním ruchu
  • zvýšení počtu propagačních nebo marketingových produktů cestovního ruchu


Kdo může žádat o podporu

  • organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace
  • NNO a zájmová sdružení právnických osob s celorepublikovou působností v cestovním ruchu


Výše podpory

Příspěvek z ERDF bude činit 85 %, příspěvek ze státního rozpočtu pak 15 % z celkových veřejných výdajů.


Podporované oblasti

4.1 Národní podpora cestovního ruchu


Typy podporovaných projektů

  • zavedení národního informačního a rezervačního systému
  • zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách CR
  • podpora marketingu na národní úrovni a tvorby zdrojových databází
  • prezentace a propagace kulturního a přírodního bohatství, kulturního průmyslu a služeb s využitím pro cestovní ruch na národní úrovni
  • podpora prezentace ČR jako destinace CR
 

Prioritní osa 5

Národní podpora územního rozvoje


Globální cíl- Zvýšit využití potenciálu kulturního dědictví a kulturních služeb České republiky ke stimulaci ekonomického asociálního růstu. Zvýšení kvality života pro obyvatele problémových sídlišť prostřednictvím revitalizace prostředí a regenerace bytových domů v rámci těchto sídlišť. Zajištění kvalitního řízení udržitelného rozvoje území s využitím moderních přístupů územního plánování.

Specifické cíle:

  • technicky rehabilitovat a optimálně využít vybrané památky národního významu k podpoře ekonomického a sociálního růstu ČR
  • zvýšit úroveň a dostupnost odborných veřejných služeb v oblasti péče o kulturní dědictví, jeho využití a prezentace
  • rozšířit a zkvalitnit kulturní služby a zlepšit jejich dostupnost,
  • zvýšit atraktivitu regionů pro obyvatele, investory a návštěvníky
  • zlepšení prostředí pro obyvatele sídlišť ohrožených chátráním a sociálním vyloučením vč. zvýšení bezpečnosti a zlepšení image těchto částí měst
  • zkvalitnění technického stavu bytových domů postavených v hromadné bytové výstavbě
  • posílení sociální integrace v případě vybraných romských lokalit
  • zkvalitnění rozhodování veřejné správy o území
  • zajištění předpokladů pro udržitelný rozvoj území soustavným a komplexním řešením účelného využití a prostorového uspořádání území
  • vytvoření nové datové a informační základny informací o území využitelné i pro řízení, monitoring a hodnocení rozvoje území ve sféře regionálních rozvojových aktivit
  • vytváření předpokladů pro hospodárné využívání infrastruktury a potenciálu území


Kdo může žádat o dotaci

  • organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace
  • nestátní neziskové organizace
  • organizační složky státu a jimi zřizované příspěvkové organizace
  • obce a jimi zřizované organizace
  • svazky obcí
  • zájmová sdružení právnických osob
  • vlastníci bytových domů


Výše podpory

Příspěvek ERDF činí 85 % a příspěvek ze státního rozpočtu pak 15 % celkových veřejných zdrojů oblasti podpory.


Podporované oblasti

5.1 Národní podpora využití potenciálu kulturního dědictví
5.2 Zlepšení prostředí v problémových sídlištích
5.3 Modernizace a rozvoj systémů tvorby územních politik


Typy podporovaných projektů

  • vytváření a zefektivňování národních metodických center pro vybrané oblasti kulturního dědictví
  • realizace vzorových projektů obnovy a využití nejvýznamnějších součástí nemovitého památkového fondu České republiky
  • zdokonalení infrastruktury pro moderní kulturní služby s vyšší přidanou hodnotou
  • revitalizace veřejných prostranství
  • regenerace bytových domů
  • pilotní projekty v počtu cca 7 až 10 zaměřené na řešení romských komunit ohrožených sociálním vyloučením
  • podpora při zavádění územně analytických podkladů obcí (v úrovni obcí s rozšířenou působností) a krajů
  • podpora tvorby a aktualizace územních plánů obcí s ohledem na udržitelný rozvoj území
 

Prioritní osa 6 a- Technická pomoc (cíl Konvergence)
Prioritní osa 6 b- Technická pomoc (cíl Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost)


Prioritní osa 6a zahrnuje podíl aktivit programu podporovaných v regionech spadajících do cíle Konvergence.
Prioritní osa 6b zahrnuje podíl aktivit programu podporovaných v regionech cíle Regionální konkurenceschopnost a zaměstnanost (RKaZ).
Prioritní osy 6a a 6b se zaměří na podporu efektivního řízení Integrovaného operačního programu pro celé programovací období 2007 - 2013. Jedná se o průřezové prioritní osy, které se budou týkat všech ostatních prioritních os a oblastí intervence IOP.

Globální cíl- Dosažení odpovědné a účinné správy programu, zajištění efektivního řízení a monitorování realizace programu a maximalizace kvality a účinnosti implementace. Podpora řídících aktivit v rámci IOP, zefektivnění implementace programu a příprava na další programovací období.

Specifické cíle:

  • zabezpečení efektivního řízení, hodnocení a monitorování programu,
  • zajištění evaluace, kontroly a auditu operací v rámci programu,
  • kontrolování rozvoje a zabezpečení pravidelného podávání zpráv o realizaci IOP
  • podpora řídících monitorovacích, evaluačních a kontrolních procesů prostřednictvím doplňujících analýz, studií a metodických textů
  • naplnění informační strategie IOP
  • podpora partnerství a vzájemné spolupráce, výměna zkušeností a šíření příkladů osvědčené praxe
  • příprava podkladů pro budoucí programovací období
 

Kdo může žádat o podporu

  • řídící orgán (Ministerstvo pro místní rozvoj) a všechny zprostředkující orgány


Výše podpory

Příspěvek z ERDF bude představovat 85 % a spolufinancování ze státního rozpočtu uhradí 15% celkových veřejných zdrojů.
 

Podporované oblasti

6.1 Aktivity spojené s řízením IOP
6.2 Ostatní náklady technické pomoci IOP


Typy podporovaných projektů

  • náklady vzniklé v souvislosti s jednáními monitorovacího výboru IOP a jiných pracovních skupin včetně výdajů za účast odborníků a jiných subjektů na těchto jednáních
  • náklady související s přípravou, výběrem, oceněním a sledováním pomoci a operací
  • náklady na audity, vnitřní kontrolní systém, kontroly prováděné na místě činností, kontrolu zadávání veřejných zakázek, dohled nad pravidly poskytování veřejné podpory
  • náklady na mzdové a jiné výdaje v rámci odměňování pracovníků zabezpečujících úkoly spojené s realizací IOP
  • náklady na podporu absorpční kapacity projektů formou poradenství žadatelům o podporu z IOP při přípravě projektů
  • zpracování evaluací, statistických materiálů, studií a zejména analýz zaměřených na sledování dopadů realizace programu, průběhu jeho realizace, vhodnosti a efektivnosti implementačních struktur a dalších dokumentů, které doplňují základní implementační systém programu
  • šíření povědomí o programu, informační kanály, vytváření sítí, pořádání informačních a propagačních akcí, vydávání propagačních materiálů a provádění analýz dopadů těchto akcí a další oblasti intervence zaměřené na partnery a širokou veřejnost vyplývajících z informační strategie IOP,
  • výměna zkušeností a šíření příkladů dobré praxe + vzdělávací aktivity
  • pořízení, instalace, provoz a propojení počítačových systémů pro řízení, monitorování, kontrolu a hodnocení operací IOP
  • zdokonalování evaluačních metod a výměna informací v této oblasti
  • zpracování analýz, podkladových studií a samotná příprava strategických dokumentů pro období 2014–2020 vč. zpracování modelů dopadů jejich realizace, zpracování ex-ante hodnocení a posouzení vlivů na životní prostředí
  • podpora absorpční kapacity prostřednictvím šíření informací o programu a posílením publicity